Proširena stvarnost i kozmetika – u budućnosti ćemo moći da kupimo kozmetički proizvod proizveden samo za nas

proširena stvarnost

Mnoge žene obožavaju da isprobavaju šminku u prodavnicama i na licu mesta mogu da vide njen učinak, međutim šta kada nam treba neki proizvod koji ne može odmah da pokaže svoje dejstvo ili ne možemo da ga isprobamo? Osim toga, kako da znamo da će kozmetički proizvod odgovarati nama ako je napravljen za sve? To su samo neka pitanja na koje su proizvođači tehničkih uređaja i aplikacija za kozmetičku industriju pokušali da daju odgovor kada su kreirali uređaj koji skenira određeni deo vašeg tela i aplikaciju koja vam preporučuje proizvod koji bi vam najviše odgovarao i daje mogućnost da ga isprobate u virtuelnom svetu. Glavni adut ovih tehnologija je upravo proširena stvarnost koja vam pruža najverniji doživljaj sebe sa određenim preparatom ili proizvodom na sebi.

proširena stvarnost

Uređaj radi tako što se prikači na telefon. Kamerom snima određeni deo kože ili kose i vrši analizu na osnovu podataka iz aplikacije. Na kraju dobijete opsežnu analizu o tome šta treba da uradite da biste poboljšali određeni problem sa kožom ili kosom. Proširena stvarnost će vam pomoći u tome i pokazati kako taj proizvod može izgledati na vašoj koži, ili kakve će efekte proizvesti ako ga koristite određeni vremenski period.

Na ovogodišnjem CES-u bilo je moguće isprobati mnoge takve uređaje i aplikacije koji testiaju razne delove tela i preporučuju vam rešenja kroz proširenu stvarnost.

Prednosti koje pruža proširena stvarnost u kozmetičkoj industriji

Proširena stvarnost vam, na primer, pokazuje kako bi neka šminka, farba za kosu, krema ili nešto drugo izgledalo na vama, kroz aplikaciju koja vam u trenutku menja izgled. Druga stvar je ta što vam proširena stvarnost pomaže tako što detektuje probleme koje imate i predlaže vam da koristite određene proizvode. Ova mogućnost ide toliko daleko da vam predlaže i koji su sastojci ili proizvod dobri za vaš problem. Na taj način možete dobiti recept za proizvod koji će vam sigurno najbže i najefikasnije pomoći.

aplikacija

Jedna od najboljih stvari je ta što odmah na licu mesta možete videti kako biste izgledali sa crvenim karminom na sebi, kako biste mogli da sredite kosu nekim preparatom ili kako deluje losion posle brijanja. Potrebno je samo da lice obuhvatite kamerom i vaše lice će u trenutku promeniti izgled. U aplikaciji imate ponuđene preparate i možete ih menjati i sve isprobati u roku od par minuta. Ne morate da se šminkate, mažete kremama a efekti su odmah vidljivi, zahvaljujući filterima. Na taj način možete vrlo lako da odaberete proizvod i kasnije samo čekate rezultate. I to možete uraditi iz svog doma, bez odlaska u prodavnicu.

Jedna od prednsoti uređaja i aplikacija za proširenu stvarnost u kozmetičkoj industriji je i ta što će oni prikupljati informacije o vašoj koži, kosi, noktima… i na taj način za vas kreirati proizvod na osnovu informacija o njihovom stanju. Uređaji (uz pomoć skenera) mogu čak i da odrede koja je vaša prirodna boja kose, iako je farbate i na primer, pruže informacije o tome kako bi se koja farba primila kada biste ofarbali kosu.

Proširena stvarnost u kozmetičkoj industriji i njene mane 

Promene koje pruža proširena stvarnost u kozmetičkoj industriji deluju revolucionarno i više nego korisno, međutim, kako ništa nije savršeno, tako se i ovoj ideji upućuje mnoštvo kritika. Prva kritika je ta što ovakvu vrstu proširene stvarnosti koriste uglavnom proizvođači kozmetike koju svoje proizvode plasiraju u supermarketima, apotekama i manjim radnjama gde ih nije moguće isprobati. Da bi vas nekako ubedili da koristite njihove proizvode, aplikacija će vam reći da imate suvu kožu i odmah ponuditi kremu koju baš oni proizvode. Vi ćete misliti da je to najbolja krema za vas i ona će biti najbolja, ali samo iz kolekcije tog proizvođača.

ogledalo

Mnoge kozmetičke kuće koriste aplikacije, uređaje ili i jedno i drugo, kako bi vam dočarale šta će se desiti ako kupite njihove proizvode. Isprobavanje raznih dostupnih filtera može biti zabavno, ali se ipak nemojte razočarati ako ne dobijete ono što ste videli na snimku. Proširena realnost i dalje u razvoju i ne pokazuje vam pravu sliku vas sa određenim proizvodom ili preparatom, već sve deluje previše veštački. To je ujedno i druga zamerka ovoj tehnologiji.

Čitajte i dalje naš blog i prvi saznajte zanimljivosti i noviteta iz sveta tehnologije, audi, video

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here