Šta će vam pomoći da produktivnije radite od kuće

Šta će vam pomoći da produktivnije radite od kuće

Većina firmi se tokom pandemija koronavirusa prebacila na rad od kuće. Frilenseri već godinama uglavnom takođe rade od kuće. Dok su jedni oduševljeni ovom idejom, drugima je posao zanimljiviji kada svakog dana sreću kolege uživo i odlaze u kancelariju. Bilo da ste u jednoj ili drugoj grupi, sigurno ste se barem jednom pitali kako da produktivnije radite od kuće. Postoji nekoliko tehnika, gedžeta i navika koje će vam pomoći da produktivnije obavljate svoje radne zadatke.

Napravite radnu atmosferu

Više ne morate da putujete na posao, ne idete u kancelariju, ne srećete kolege uživo, ali i dalje treba da imate osećaj da ste na poslu. Za mnoge je upravo ovo najveći izazov, ali postoji nekoliko trikova koji će vam pomoći da napravite radnu atmosferu. Pre svega, potreban vam je kutak u kom će internet konekcija biti dovoljno snažna i stabilna. Uz to, taj prostor bi trebalo da što više podseća na kancelariju.

Donekle ćete steći taj osećaj ako radite na desktop računaru, jer se podrazumeva da ćete sedeti za radnim stolom. Ali čak i ako radite na laptopu, oduprite se želji da radite iz kreveta, jer osim što ovakva navika nije najzdravija, ne utiče dobro ni na obavljanje poslovnih zadataka i obaveza. Da biste radili bolje i produktivnije potreban vam je kutak koji je dobro osvetljen. Najbolje bi bilo da budete blizu prozora ili u dobro osvetljenoj prostoriji. Ali kada prirodne svetlosti nemamo dovoljno, umnogome nam mogu pomoći jednostavne LED lampe ili LED trake koje možemo montirati na sto ili iza monitora.

Šta treba da imate na radnom stolu? Iako ovo dosta zavisi od vrste posla kojom se bavite, veoma je važno da ne zatrpavate radni prostor gomilom papira. Meni je važno da imam ono što bih imala i u kancelariji – važne podsetnike, lepljive papiriće, neku dekoraciju koja će ulepšati taj radni prostor, držač za telefon i naravno, zvučnike za računar. Bez muzike prosto ne mogu da zamislim svoj radni dan, jer mi pomaže da se koncentrišem na posao, a to mi svakako omogućavaju kvalitetni zvučnici.

Međutim, ako nemate radnu sobu koju samo vi koristite ili ako su ukućani u to vreme kod kuće, produktivnost može biti ugrožena. Dobro je da imate miran kutak u koji vam neće svaki čas neko ulaziti i nešto vas zapitkivati. To je posebno važno ako često imate online sastanke ili Zoom konferencije. Ali i za ovaj problem, rešenje je veoma jednostavno. Dovoljne su vam slušalice koje možete povezati s računarom ili telefonom. Noise Cancelling slušalice nude i tu mogućnost da samo blokiraju buku oko vas, čak i ako ne slušate muziku u tom trenutku.

Kreirajte listu obaveza

Sada kada ste se udobno smestili u svom mirnom kutku potrebno je da se dobro organizujete. Pre svega, potrebno je da imate planirano radno vreme svakog dana. Ukoliko imate ustaljen raspored, kao kada ste odlazili u kancelariju, lakše ćete organizovati obaveze i izbeći ćete onaj osećaj da radite 24h dnevno. Tako ćete imati jasno definisano radno vreme, od npr. 9 do 17h ili od 12 do 18h, zavisno od toga koliko sati radite i u kom delu dana. Korisno je i da imate jasno definisano vreme za pauze. A kada pravite pauzu, iskoristite vreme da prošetate, pročitate neki koristan članak i da tako kažemo: “dopunite baterije”.

Ako je to moguće, pre nego što počnete s radom, odvojte vreme i napravite plan za taj dan. Probajte da napravite grubu skicu obaveza za ceo dan. Nakon toga, detaljnije upišite kada ćete koji zadatak obaviti i koliko vremena će vam biti potrebno. To će vam pomoći da se ne rasipate s vremenom i da se lakše koncentrišete na više manjih zadataka tokom dana. A uz to, kada obavite posao i čekirate ga u listi, imaćete osećaj zadovoljstva i napretka koji je odličan motiv.

To što sada radite od kuće nije razlog da radite manje ili da ukućanima stvorite osećaj da im je najlakše da vas iscimaju da obavite još neke sitne i usputne zadatke i tako prekinu više puta tokom dana. A svakako to što želite da bolje i produktivnije obavljate svoj posao nije razlog da radite po ceo dan, a ako se dobro organizujete, za tim neće ni biti potrebe. Kako ste vi organizovali rad od kuće? Šta vam pomaže da vam dan bude zanimljiv i produktivan? Koje savete ste primenili? Pišite nam u komentarima ispod ovog blog posta 🙂